Let the world spice up your life.

Cafetalk Tutor's Column

Tutor Lotta 's Column

Must haves when studying abroad 留学に持って行くべき必須アイテム

Weekly Topic: Must-have Items to Bring for Studying Abroad!

Jun 29, 2021


Essencial items: Passport, Smartphone, and Medicine
Useful items: Brush Pen, Colorful Origami Paper, Yukata (if possible)

パスポートは言うまでもないですが、スマホはlifesaverですよね!
(4半世紀前にはスマホはありませんでしたが(汗)一か月間、イギリスの大学で学ばせてもらいました。
スマホがあったら、勉強にも役立ったでしょうねー・・。)
薬は使い慣れているものが必要です。

筆ペンは、知り合った人に漢字を書いてあげると喜ばれたから。
「愛」とか好きな文字を書いてプレゼントします。
きれいな折り紙は、ちょっとお礼を伝えたい時に。
手紙を書いたり、子どもたちには何か折ってあげると(テクノロジーの時代だからこそ)喜ばれます。
浴衣は、自分が着るのもいいのですが、着せてあげるといいですよね。
もちろん、日本の文化について聞かれた時には嬉々としてお話ししましょう♪

 




This column was published by the author in their personal capacity.
The opinions expressed in this column are the author's own and do not reflect the view of Cafetalk.

Got a question? Click to Chat