Un tocco di stile alla tua vita.

Cafetalk Tutor's Column

Rubrica di Akko Y.

All I want for Christmas is ...

Weekly Topic: How do you decorate your home for the winter season?

Dec 9, 2023

12月になってホリデーシーズンいよいよ本番ですね♪

SNSで昔住んでいたアメリカの街のツリー点灯式の様子などをみて私もどうしても欲しくなり、

久しぶりに小さいですがツリーを購入しました♪




シルバーとゴールドのオーナメントにしました。

飾り付けるときのワクワク感に胸が躍り、気分ルンルンでした(^^)

レッスン時に横に少し見えるように飾っているので、

気づいてくれた生徒さんは、
"You have a Christmas tree!" と言ってくれたり、
"What's that!?" と聞いてくれたり、レッスン最初のSmall talk までより楽しくなりました。

このシーズンになるとマライア・キャリーの恋人たちのクリスマスが聞きたくなります。

What do you want for this Christmas? 

わたしは今年2歳になる姪っ子ちゃんにプレゼントを渡すのを楽しみにしています。

This column was published by the author in their personal capacity.
The opinions expressed in this column are the author's own and do not reflect the view of Cafetalk.

Got a question? Click to Chat